
Sådan opnåede Senzone en Facebook ROAS 13,03 på 30 dage med Content Ad Libitum

Få et unikt indblik i hvordan Content Ad Libitum hjalp Senzone med at tjene flere penge på sine Facebook Ads.
Ubegrænset adgang til content medførte bedre annonceafkast, besparelser af tid og en stærkere relation til sine kunder.
Vi har hjulpet med:
– Videoproduktion
– Idegrundlag
– Sparring
– Mere end 21 videoer
Udfordringen
Senzone havde i en lang periode arbejdet med Facebook & Instagram Ads, men ikke på et særlig intensivt niveau. De forstod værdien af at være på platformen, men havde ikke interne ressourcer til at kunne arbejde dybdegående med det.
Af samme årsag var Senzones content bank ikke-eksisterende, og på trods af en stor forståelse for, at content er vigtigt, havde de store udfordringer hver gang der skulle produceres nyt. Det medførte stor frustration, spildtid og løbende dårligere resultater.
Senzone havde brug for at få nyt content hyppigere, så de kunne udskifte det i deres Facebook Ads før at resultaterne blev dårligere.
Senzone er en dansk familieejet virksomheder, som går flere generationer tilbage. Senzone er eksperter i fødder og fodtøj, og tilbyder bl.a. speciallavet indlægssåler til personer, som ønsker at passe bedre på sine fødder.
Senzone har en fysisk butikker i Silkeborg og Aarhus, men har også åbnet en webshop, der gør det muligt at købe fodtøj online.
Som en del af Senzones forretningsmodel er det vigtigt, at målgruppen møder fysisk op i deres fysiske butikker, for at kunne identificere den enkeltes behov og dermed efterfølgende sælge den rigtige løsning til dem.
Af den grund tilbyder Senzone, at man kan bestille tid til en gratis fodanalyse, hvor man kan komme ned i butikken og få en ekspert til at analysere hvilket fodtøj, som ville være bedst.
Løsningen
Senzone koblede sig op på Content Ad Libitum, og allerede samme dag blev den første bestilling af content sendt afsted. Ugen efter havde Senzone nye videoer, som de lidt efter lidt kunne teste i deres Facebook Ads.
I takt med, at man hos Content Ad Libitum kan bestille ubegrænset projekter, valgte Senzone at afsætte en times tid til at bestille videoer til hele den kommende måned.
Content Ad Libitum lavede en grundig analyse af virksomhedens målgruppe, for at få en forståelse af, hvordan videoerne skulle formidles bedst muligt og valgte at fokusere på følgende:
- Sænke videoens tempo.
- Simpel sprogbrug og ordvalg.
- Ingen forvirrende emojies eller forkortelser.
- Færre klips.
- Stor og tydelig tekst.
- Afslappende musik.
Grundet det nye setup havde Senzone muligheden for, at kunne udskifte sit content ugentligt, hvilket medførte at de tidligt i samarbejdet fandt frem til opskriften på performende videoannoncer.
Når først Senzone havde fundet frem til hvilken type content der bevist kunne skaleres, var det relativt simpelt at bestille mere af den samme slags.
Resultaterne
Målsætningen var at få så mange personer ned i den fysiske butik til en gratis fodanalyse som overhovedet muligt.
Det gav nemlig Senzone muligheden for, at kunne sælge de helt rigtige produkter til den enkelte person, hvilket de i en høj grad formåede at gøre.
Resultaterne for de første 30 dage af samarbejdet med Content Ad Libitum medførte:
- Konverteringer: Steget 155,12%
- CPA: Faldet 48,5%
- ROAS: Steget 94,19%